Logo15

   WASA YOGACENTER    

SCHEMA / AIKATAULU 28.9.2020 -->

Tel / Puh  050 5149725,  e-mail:wyc spostiosoite 100x16 artikkeli
Bank / Pankki: FI 488650 0710 248416 
Pris / Hinta: 1 gång 12/10/7€, 10x 90/80/60€, 3 månader 200/170€

OBS! Timbeskrivningar under schemat!  

Må / Ma

Ti 

On / Ke

To

Fre / Pe

Sö / Su

6.30 -->
Egen träning 2 €
Huvudingången!

 

 

 


10-11.15
Morgonyoga
(sv
e) 7
Milla

6.30 -->
Egen träning 2€
Huvudingången!

11-12.15
Lempeä jooga (fi) 7€
Milla

 


10-11.15
Hatha (eng)

mångsidig/

Åsa  7€



 

15-16.15
Yin   7€
Milla ¤¤¤

 

 

 

 

16.30-18.15
Astanga Mysore
Tapsa

 



16.30-18
Astanga alk/fi

Anne

16.15-18
Astanga Mysore
Tapsa

16.00-17.30
Gravidyoga Äitiysyoga
Minna     10€

18-19.30
Astanga nyb/sve
Milla 

18.30-20
Astanga
Ohjattu fi
Tapsa/Timo

18-19.30
Ashtanga
ledd / ohjattu

Milla

18.15-19.30
Yin
Anne

18.15-19.30
Yin
Milla ¤¤

NEW!
19.45-21.00
YIN4Body&Mind
English
Åsa

 

19.45-21
Yin & Yang
Yvonne

 

 

 

             ¤¤¤Lång/pitkä YIN ti kl 14.15-16.15:                                    ¤¤ Lång / pitkä YIN sö/su 18.15-20.15: 
                      8.9 – 6.10 – 10.11                                                                  27.9 - 25.10 - 29.11

 

 

Beskrivning av timmarna finns här!   

sfv logo pieni 

SFV

stöder

vår verksamhet

TIMBESKRIVNINGAR

Morgonyoga: Behagligt sätt att vakna upp och passar alla (även seniorer). De flesta rörelserna görs i liggande eller sittande läge. Musklerna stärks och töjs i andningens takt. Långa avslappningar. Undervisning på svenska. Drop in!

Lempeä jooga: Samma innehåll som i Morgonyogan, men på finska. Drop in!

Yin : Djuptöjning. I långvariga statiska ställningar (ca. 3 min) når töjningarna ända in i den styva bindväven och påverkar ledernas rörlighet. Tiden och lugnet möjliggör mindfulness som bäst. Lämplig och nödvändig för alla! Drop in!

Hatha, mild: Hatha är en fysisk yogaform som strävar efter att finna balans i kroppen och sinnet. Tempot under klassen är lugnt och vi gör både kraftfulla och stärkande asanas  och lugna töjningar. Andningen är central i praktiken och varje klass avslutas med en avslappning. Kursen passar alla. Drop in!

Hatha, mångsidig: Hatha är en fysisk yogaform som strävar efter att finna balans i kroppen och sinnet. Tempot under klassen är ganska lugn, men varierar mellan rörelseserier, mera krävande asanas och lugna töjningar. Andningen är central i praktiken och varje klass avslutas med en avslappning. Kursen passar för dig som har yogat en tid. Drop in!

Yin & Yang: Kombinerar dynamiska, aktiva rörelsesekvenser med lugnare, avslappnande djuptänjningar. Yangyogan utgår från Vinyasa Flow med variationer av solhälsningar, statiska positioner, rytm och repetition. Yangyogan stärker muskler, blodomlopp och hud. Yinyogan fokuserar på kroppens djupstrukturer. Den stimulerar lederna, benstommen och bindvävnaden. Varje pass avslutas med avslappning eller meditation i minst 15 minuter. Drop in!

Gravidyoga: En specialanpassad yoga för dig som är gravid. Mjukt stretchande och stärkande. Vi lyssnar på kroppen och andningen och gör avslappnande övningar som du även har nytta av när det är dags att föda. Du behöver ingen tidigare yogaerfarenhet. Drop in!

Vinyasa: Vinyasa Yoga är inspirerad av bl.a. Astanga-, Iyengar- och Hatha Yoga. Vinyasa-yogan ger dig en stärkande träning med mjuka och kraftfulla ställningar som utmanar kropp och sinne på ett mångsidigt sätt. Passen kan se olika ut från gång till gång. Vi bygger stegvis upp sol- och månhälsningar samt andra serier av flow-typ i takt med andningen. Eftersom serierna kan göras på alternativa sätt, lämpar sig passet för alla. Drop in!

Ashtanga INTRO: Fysisk yogaform som bygger på specifik andningsteknik och kroppslås. Träningen leder till snabba fysiska förändringar, såsom muskelstyrka, vighet och förbättrad ämnesomsättning, och psykiska förändringar, såsom ökad koncentrationsförmåga och balanserat sinne. Avsedd för dem som aldrig prövat på Ashtanga tidigare. Förhandsanmälan önskvärd, antalet deltagare begränsat!

Ashtanga ledd: Fortsättning på ovanstående. Lämpar sig för alla som är bekanta med ujjay-andningen och kroppslåsen samt åtminstone de stående asanas. Här övas, fördjupas och förstärks färdigheter som förvärvats under introtimmarna. Varje timme anpassas till deltagarnas nivå. Repetitionen är avgörande för inlärning och insikt. Flera pass i veckan rekommenderas.

Ashtanga mysore: För att individuellt, i egen takt kunna njuta av och utveckla sin träning är den s.k. mysoreträningen Ashtangayogans rätta element. Läraren blir handledaren som korrigerar, ger råd och hjälper den enskilda yogaren i hens träning. Längden av vars och ens träning varierar. Asanakartan kan hjälpa till att minnas ordningsföljden. Individuell start. Drop in!

Ashtanga nybörjar-mysore: Passar alla som deltagit i de ledda timmarna och önskar en mer individuell assistens och hjälp i nya asanas. Gemensam start (mantra). Asanakartan kan hjälpa till att minnas ordningsföljden. Vi rekommenderar att kombinera nybörjar-mysore med en ledd timme i veckan. Drop in!