Logo15

   WASA YOGACENTER    

SCHEMA/AIKATAULU 15.8.2022 --> 

 Tel / Puh  050 5149725,  e-mail:wyc spostiosoite 100x16 artikkeli
Bank / Pankki: FI 488650 0710 248416 
Pris / Hinta: 1 gång: 13/10/8€, 10x: 100/80/70€, 3 månader: 200/170€

OBS! Timbeskrivningar under schemat!  

Må / Ma 

  Ti 

On / Ke 

 To 

Fre / Pe 

Sö / Su 


11-12.15
Lempeä jooga 
(fi) 8€      

Milla

 

10-11.15
Morgonyoga
(sve) 8€
Milla 


 

10-11.15
Hatha flow,
theme2
(eng) 8€ 

Åsa 



    15.30-16.45
Yin  8€
Milla  
     

16.30-18.00 
Ashtanga ledd/ohj
Milla 

 

  

16.15 ->
Mysore
Tapsa




18.15-19.30
Hatha Flow,
theme1 (eng) 
Åsa  

 

17.00-18.30  
Astanga Intro
Anne


 

 


18.15-19.30*
Yin
Milla


19.45-21.00

Inner Yin (eng)
Åsa 

 

18.45 ->
Mysore
Tapsa

 

 

 

                                                                                *Lång yin/Pitkä yin kl 18.15-20.15: 
                                                                                                              25.9, 30.10, 27.11 

Hatha flow, theme1 (Mondays)                          Hatha flow, theme2 (Fridays)
August:  
Hatha Flow for Energy                               August: Hatha Flow for Brain Activity
September: Hatha Flow for Brain Activity               September: Hatha Flow for Immune System
October:  Hatha Flow for Immune System              October: Autumn Hatha Flow 
November:  Autumn Hatha Flow                               November: Hatha Flow for Fun 
December : Hatha Flow for Fun                                December: Hatha Flow for Digestion

 Beskrivning av timmarna finns här under!   

sfv logo pieni

SFV

stöder

vår verksamhet

TIMBESKRIVNINGAR

Morgonyoga: Behagligt sätt att vakna upp och passar alla (även seniorer). De flesta rörelserna görs i liggande eller sittande läge. Musklerna stärks och töjs i andningens takt. Långa avslappningar. Undervisning på svenska. Drop in!

Lempeä jooga: Samma innehåll som i Morgonyogan, men på finska. Drop in!

Inner Yin, (English; måndag)Inre yin är en mycket avslappnande form av yoga för både kropp och sinne. Eftersom du håller varje pose ibland så länge som 4-5 minuter, har du samtidigt möjlighet att gå inåt med hjälp av en guidad meditation. De långa, djupa töjningarna hjälper din kropp att nå en ny nivå av flexibilitet. Den guidade meditationen hjälper dig att stilla tankar som snurrar och andningsövningarna aktiverar det parasympatiska nervsystemet som hjälper dig stressa av. Drop in!

Yin, svenska-finska: Se föregående! I långvariga statiska ställningar (3-4 min) når töjningarna ända in i den styva bindväven och påverkar ledernas rörlighet. Tiden och lugnet möjliggör mindfulness som bäst. Lämplig och nödvändig för alla! Drop in!

Theme-based Hatha flow, English: Hatha är en fysisk yogaform som strävar efter att finna balans i kroppen och sinnet. Tempot under klassen är ganska lugn, men varierar mellan rörelseserier, mera krävande asanas och lugna töjningar. Andningen är central i praktiken och varje klass avslutas med en avslappning. Kursen passar för dig som har yogat en tid. Drop in! 

Ashtanga INTRO: Fysisk yogaform som bygger på specifik andningsteknik och kroppslås. Träningen leder till snabba fysiska förändringar, såsom muskelstyrka, vighet och förbättrad ämnesomsättning, och psykiska förändringar, såsom ökad koncentrationsförmåga och balanserat sinne. Avsedd för dem som aldrig prövat på Ashtanga tidigare. Förhandsanmälan önskvärd, antalet deltagare begränsat!

Ashtanga ledd: Fortsättning på ovanstående. Lämpar sig för alla som är bekanta med ujjay-andningen och kroppslåsen samt åtminstone de stående asanas. Här övas, fördjupas och förstärks färdigheter som förvärvats under introtimmarna. Varje timme anpassas till deltagarnas nivå. Repetitionen är avgörande för inlärning och insikt. Flera pass i veckan rekommenderas.

Ashtanga mysore: För att individuellt, i egen takt kunna njuta av och utveckla sin träning är den s.k. mysoreträningen Ashtangayogans rätta element. Läraren blir handledaren som korrigerar, ger råd och hjälper den enskilda yogaren i hens träning. Längden av vars och ens träning varierar. Asanakartan kan hjälpa till att minnas ordningsföljden. Individuell start. Drop in!