Logo15

Viikko-ohjelma

 

WASA YOGACENTER

VIIKKO-OHJELMA  14.8.2017 -->

Puh 050 5149725,  Sähköposti:wyc spostiosoite 100x16 artikkeli

Pankki: FI 488650 0710 248416  Hinta: kerta 12/10/7€, 10krt 90/80/60€, 3kk 220/170€
HUOM!  Tuntien kuvaukset löytyvät tämän ohjelman alta!

MA TI KE TO PE SU


10.00-11.15
Hatha 7€

Tarja

10.00-11-15
Morgonyoga
(sve) 7€
Milla


11.00-12.15

Lempeä jooga
(fi) 7€
Milla

10.00-11.15
Integral Hatha 7€

Tarja


----------------------------
13.00-14.30
Astangan alkeet
(alkaa 15.10.)
Anne

 15.00-16.15
Yin 7€
Milla
     15.00-17.00
(1
* ks. alla)

 16.30-17.45
Integral alk

Tarja

16.30-18
Astanga jatko
(fi)

Tapsa

16.30-17.45
Integral Hatha

Tarja
 

Aloitus 16.15-16.45
=> 18.00
A mysore

Tapsa


18.00-19.30
Alkeis-Astanga
(sve) 
Milla


Aloitus 18.15-18.45
=>20.00
A mysore
Tapsa


18.00-19.30
Alkeis-Astanga
(fi)
Milla

17.00-18.30
Astanga
alk jatko

Anne

 


18.00-19.15

Yin

Milla/Maria


19.45-21.00

Yin
Milla

 

18.45-20.00
Yin
Maria

1*
- ½ Astanga sarja (Navasanaan asti), perusteellinen opetus         17.9. + 22.10.
- Astangan koko 1. sarja, perusteellinen opetus Navasanasta eteenpäin     19.11. + 17.12.

Kuvaukset eri joogalajeista löydät täältä!

Tuntien kuvaukset löytyvät täältä alta!    

sfv logo pieni 

SFV tukee

toimintaamme

TUNTIKUVAUKSET   (Description of the classess in English below)

Morgonyoga (Aamujooga): Miellyttävä tapa herätä ja sopii kaikille (myös senioreille). Useimmat liikkeet makuuasennossa. Lihakset voimistuvat ja venyvät hengityksen tahdissa. Pitkät rentoutusjaksot. Ohjaus ruotsiksi. Drop in!
Lempeä jooga:
Saman sisältöinen kuin Morgonyoga (aamujooga), mutta suomeksi. Drop in!
Yin:
Syvävenytys. Pitkäkestoisissa staattisissa asennoissa (n.3 min) venytykset ulottuvat jäykkään sidoskudokseen ja vaikuttavat nivelten liikkuvuuteen. Aika ja rauhallisuus ovat mindfulnessia parhaillaan. Sopiva ja tarpeellinen kaikille! Drop in!

Hatha:
Rauhoittava joogatunti. Pehmeät sarjat mm. aurinkotervehdys. Myös voimaa lisääviä asanoita ja hengitysharjoituksia sekä rentoutus. Drop in!
Integral alk: Alkeistason Integral-tunti joka sopii uusille joogaajille tai jo joogaa kokeilleille. Hyvä perehdytys perinteisiin joogaliikkeisiin (asanoihin) ja niiden variaatioihin sekä hengitysharjoituksiin. Integral Yoga -tunti on monipuolinen; harjoitus tehdään sekä seisten, että maton tasolla. Sopii kaikille. Drop in!
Integral Hatha: Monipuolinen joogaharjoitus, jonka perustana on selän liikkeet: taaksetaivutukset, eteentaivutukset, kiertoliikkeet sekä ylösalaiset liikkeet joogaajan omasta lähtökohdasta käsin. Haastetta riittää Integral Hatha -tunnilla vuosiksi. Ohjaaja neuvoo tarvittaessa lempeämpiä tai vaativampia variaatioita. Lisäksi tunnilla tehdään rentoutus- sekä hengitysharjoituksia, jotka puhdistavat kehoa ja auttavat keskittymään. Tämän joogasuuntauksen perustaja on Swami Satchidananda ja hänen mottonsa: "Easeful, peaceful and useful" Drop in!

Äitiysjooga: Rauhallinen ja rentouttava tunti raskaana oleville. Et tarvitse aiempaa joogakokemusta. Noin rv. 20 – 40. Kymmenen kerran kortti vain 80 euroa. Drop in!


Alkeis-Astanga:
Fyysinen joogamuoto, joka pohjautuu erityiseen hengitystekniikkaan ja kehon lukkoihin. Harjoitus johtaa nopeisiin fyysisiin muutoksiin – lihasvoima, notkeus ja parempi aineenvaihdunta – ja henkisiin muutoksiin – parempi keskittymiskyky ja mielen tasapaino. Osallistujia kehotetaan tulemaan mukaan alusta, koska sisältö laajenee viikoittain ja vie vähitellen seuraaville tasoille (katso alla). Suomeksi ja ruotsiksi. Ennakkoilmoittautuminen toivottava!
Osallistumalla kaksi kertaa viikosssa (ma+ke) vahvistuu ja notkistuu kehosi nopeammin, ja harjoitukesta tulee helpommaksi sekä fyysisesti että psyykkisesti. Ja samalla harjoittelet toista kotimaista :).
Syksyn aikana kehität osaamista, joka mahdollistaa siirtymisen jatkotasolle vuodenvaihteen jälkeen!   

Astanga alk jatko (ohjattu):
Harjoitellaan, syvennetään ja vahvistetaan taitoja, joita on hankkinut alkeistasolla (yllä) tai lyhemmillä introkursseilla. Pääosassa seisovat ja päättävät asanat (asennot). Drop in (jos tunnet alkeet)!
Astanga jatko (ohjattu):
Tässä sisältö laajenee ja syvenee. Istuvia asanoita tulee lisää. Drop in (jos on jonkin verran aikaisempaa kokemusta Astangasta)!
Astanga mysore:
Liukuvalla aloituksella (+ 15 min). Voidakseen yksilöllisesti omassa tahdissa nauttia ja kehittää harjoitustaan on n.s. mysoreharjoitus Astangajoogan oikea tapa. Opettajasta tulee ohjaaja, joka korjaa, antaa neuvoja ja auttaa yksittäistä joogaajaa harjoituksessaan. Harjoituksesta tulee vielä yksilöllisempi ja tehdään täysin omassa tahdissa. Asanakartan avulla pystyy helposti muistamaan asanajärjestyksen. Drop in!

DESCRIPTION OF THE CLASSES

Teaching is in Finnish and Swedish, but the teachers also speak english when necessary!

Morning yoga: A relaxing way of waking up in the morning (also suitable for seniors). Most of the postures are made while laying down. This practice will strengthen your muscles and increase your flexibility, all in rhythm with your own breathing. Long relaxation at the end. Teaching in Swedish only. Drop in!
Lempeä jooga: Same content as in morning yoga, teaching in Finnish. Drop in!
Yin: This is a slow-paced style of yoga with postures that are held for longer periods of time (up to 3 minutes). Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues of the body—the tendons, fascia, and ligaments—with the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility. A more meditative approach to yoga, yin aims at cultivating awareness of inner silence and mindfulness. Suitable for all, no previous experience needed. Drop in!
Hatha: A relaxing yoga class. Peaceful series of postures including sun salutations. Hatha class also includes asanas that increases your strength and improves your breathing. Relaxation at the end. Drop in!
Integral beginners: Suitable for all, both for beginners and more advanced yogis. This class is an introduction to classic yoga postures (asanas) and their variations, as well as breathing exercises. The aim is to develop physical and mental stillness in order to access inner peace and joy. The asanas are done both standing up and lying down. Drop in!

Integral Hatha: It’s called Integral Yoga, because we integrate everything: body, mind, spirit. Focuses on the physical aspects through asanas (postures), pranayama (breath control) and deep relaxation. The aim is to purify the body and increase balance and control of the mind. The founder of this yoga style is Swami Satchidananda and his motto is: "Easeful, peaceful and useful". Drop in!

Pregnancy yoga: A peaceful and relaxing class, focusing on the breath. No previous experience of yoga needed. Suitable for pregnancy weeks 20-40.a

Ashtanga introduction (Ashtanga nybörjare): Ashtanga yoga is an exciting and physical form of yoga. It consists of a series of standing, seated and lying down postures. The benefits are a more peaceful state of mind, physical and mental strength, increased flexibility, a broader lung capacity, detoxifying the body and increased intuition. Teaching in Swedish and Finnish. This class is for beginners.
Ashtanga Introduction continued (Ashtanga nyb. forts): Led class. This class suites you who knows the essentialsof Ashtanga yoga (sun salutations and some other asanas) and knows about Oujaii breathing and bandas. This is the continuation to the introduction course, and you need to have some experience with yoga or ashtanga yoga. In this class we will continue with and enhance asanas from the Primary Series, with focus on the standing asanas and the closing sequence. Drop in!
Ashtanga Led Class (Ashtanga forts ledd): This class will continue with and go deeper in the Primary series. More asanas (seated) will be added along the season (until Navasana = ½ of Primary series). Drop in!
Astanga mysore: (flexible start +/- 15 min): Mysore Style is the traditional way to learn the Astanga practice. The class is not “led” as a whole but rather each student receives a personalized guidance from the teacher, so that the practice is learnt slowly and progressively, virtually one posture at a time, while committing the sequence to memory. Each student practices the Astanga sequence of postures to their own ability and at their own pace. The teacher assists each student individually by giving physical adjustments and verbal instructions. The Asana map is available to help you remember the correct order of the asanas. Drop in!